torsdag den 26. juli 2012

"Modgang gør dig stærkere" -Nej!

Jeg er træt af at folk siger det til mig, når det ikke passer.
Det er så irriterende at høre på ting som.
"Kom nu kirsten, hvis det ikke går godt, så har du da prøvet."
"Det kan godt være det ikke lykkedes, men så har du da lært noget og du er blevet stærkere af det"
"Husk nu det dig ikke slår dig ihjel, gør dig bare stærkere."
Men det passer altså ikke, eller, det passer ihvertfald ikke på mig. Jeg lider af et handicap, et udviklingshandicap. Det vil altså sige, at det at få knubs, modgang osv. gør mig svagere, ikke stærkere.
En ting er, at folk ikke er klar over det. Det kan jeg overkomme, for så er det jo bare at forklare folk hvordan tingene fungere for mig. Men når folk ikke acceptere det og tror jeg bare prøver at komme nemt udenom tingene, det gør mig bare ked af det.
What dosn't kill you make's you stronger? Ja måske passer det på mennesker, som er normalt udviket, men det er jeg altså ikke.
Hvis noget går galt for mig, om det så er store eller små ting, så går jeg helt ned. Jeg bliver ked af det, bange, frustreret, irriteret og jeg glemmer det ikke! Nogle mennesker siger til mig, at jamen når jeg så ikke er ked af det længere, så kan jeg se tilbage på det, og se hvad jeg har gjort galt. Nej, det kan jeg ikke, jeg ser på det som en fiasko oplevelse. Det værste er, når folk tvingere mig til ting, jeg ved jeg ikke kan. Hvis der er noget jeg ikke kan, kan jeg heller ikke bare lære det. Det skal folk lære at forstå og acceptere. jeg er udviklingshæmmet og kan ikke bare gøre alt det, som alle andre kan.
Og i skulle vide hvor meget jeg ville ønske jeg kunne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar